onsdag 11. juni 2008

Om blogging

Blogging gir bedre læring!

Jeg er nå ferdig med det første året ved videregående skole, og nå er det bare to år igjen. Og når jeg tenker tilbake, har det skjedd utrolig mye og det har vært en helt ny opplevelse. Ikke bare har det vært en ny og fin skole, men jeg har lært så mye nytt! Jeg har ikke bare lært nytt pensum, men jeg har lært hvordan å arbeideselvstendig og jeg har lært å arbeide på nye måter. En av disse måtene har vært å blogge! Jeg har lært så utrolig mye av det, og det har vært en helt nye opplevelse å lære på.


Jeg synes det er så fint at det er så åpent om oppgavene og at vi får skrive så mye om så vide temaer. Jeg har lest mange av de andre elevene sine blogger, og det er utrolig mange forskjellige vinklinger av oppgaver. Jeg tror nok at de fleste har synes at det har vært en veldig morsom måte å lære på, og jeg tror de fleste har trivdes med det. Det har i hvert fall jeg! Jeg får en slik skriveglede i meg når jeg kan skrive så fritt. Det går som regel som en lek når man bare kan drøsse på med egne meninger og konklusjoner. Det gar vært så lærerrikt og jeg har oppdaget en helt ny måte å skrive og formulere meg på. Det er en veldig fin måte å øve seg på det skriftlige, og jeg er veldig glad for at lærerne våre har bestemt seg for at vi skulle gjøre dette. Det er så fint å kunne skrive mer på egenhånd, som i arbeidslivet, enn å skrive lange og kjedelige stiler. Når man blogger lærer man hvordan man skal og kan skrive og man lærer veldig mye annet om det norske skriftlige faget. Vi har fått så mange forskjellige oppgaver der vi både har lært hvordan det skal være, men samtidig flette inn egne argumenter og meninger. Blogging gir rett og slett bedre læring!!

SH<3


Ingen kommentarer: